Chcesz coś znaleźć w tym blogu ?

wtorek, 6 lipca 2010

41. Schemat kwadratu do pledu

W związku z tym, że dostałam na maila kilka próśb o schemat i podpowiedź wykonania kwadratów do pledu postanowiłam odpowiedzieć zbiorowo tutaj na blogu.

Pled robię z resztek jakie mam w domu, nic nie dokupowałam. W większości są to włóczki akrylowe lub akryl z jakąś domieszką. Na pewno pled można będzie prać nawet w pralce. Starałam się dobierać włóczkę pod względem grubości, cieńszą robiłam w dwie nitki. Moje szydełko to 3.5mm z takich jak widać na zdjęciach.

Schemat, z którego korzystałam

. (kropka) to oczko łańcuszka
ł (przekreślona kreska) to słupek

Mój kwadrat wygląda tak

widać od razu, ze zrobiłam dwa okrążenia więcej niż na schemacie, wymiary mojego kwadratu to 11,5cm X 11,5cm
Następne okrążenie, w którym łączyłam kwadraty też robiłam białą włóczką, bo chciałam uzyskać białe tło

Łączenie kwadratów. Na początku pierwszy kwadrat obrobiłam jeszcze jednym okrążeniem (w moim przypadku były to dwa białe okrążenia, razem 7 okrążeń), następny kwadrat już robiłam jeden bok jak na zdjęciu wyżej, potem przykładam kwadrat do pierwszego kwadratu i zaczynałam łączenie

szydełko wkłuć w róg poprzedniego kwadratu i wyciągnąć oczko

mamy dwa oczka

przeciągamy nitkę przez te dwa oczka

i mamy już połączony pierwszy róg

teraz robimy 3 słupki na naszym kwadracie i znowu łączymy z poprzednim kwadratem tak jak poprzednio

tak wygląda połączony bok kwadratów

dalej robię boki kwadratu, aby dokończyć okrążenie


Łączyć kwadraty, aż powstanie pled


Mam nadzieję, że coś z tego zrozumiecie (prośby były od osób, które nie są biegłe w szydełkowaniu, dlatego pokazałam szczegółowe zdjęcia) i uda się Wam wykonać własne pledy i poduszki :)

Po napisaniu tego posta zorientowałam się, że nie pokazałam zdjęcia jak łączyłam dwa boki kwadratu i róg pomiędzy tymi dwoma bokami.
Uzupełnię to niebawem, teraz nie posiadam zdjęć.

Miłego szydełkowania :))

35 komentarzy:

  1. Pled prawdziwe arcydzielo, zazdroszcze takich umiejenosci, ja niestety nie potrafie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ateno dziękuję :)
    Twoje to dopiero są arcydzieła i ja tak nie potrafię ;(

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki świetny pled. Ze wzoru na pewno skorzystam. Dziekuję:)
    Dziękuję też za udział w mojej rozdawajce! Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  4. obłędny jest.Ja niestety nie miałam w życiu szydełka w ręku i to magia dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz sprobowac. Ja tez nigdy nie mialem szydelka w rece i wczoraj dwa kwadraty zrobilem. To w sumie jest proste. Koniecznie sprobuj. Napewno ci sie uda.

      Usuń
  5. naprawdę coś pięknego... Mam pytanie praktyczne. Otóż marzy mi się taki właśnie pled jako prezent dla mojej córci do jej nowego pokoju. I mam kogoś, kto takie cuda potrafi robić. Chciałabym jednak zapłacić. Dziewczyny, ja wiem, że to jest rękodzieło, ile waszym zdaniem powinnam zaproponować za pled (około 150 na 210 cm). Oczywiście wliczcie proszę w cenę materiał - bo na tym też się nie znam. Za to podziwiam i zazdroszczę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Alushko skorzystałam z Twojego sposobu łączenia kwadratów. Narzuta wyszła piękna. Dziękuję ślicznie i pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podziwiam precyzję wykonania wszystkich prac. Każdy wzór rozpracowany bardzo dokładnie. Moja prośba taka. Urzekła mnie różowa czapeczka z kwiatuszkami dla rocznej dziewczynki. Chciałabym zrobić taką dla mojej siostrzenicy na prezent. Czy mogę prosić o instrukcje tak krok po kroku? Jestem tu pierwszy raz i nie umiem znaleźć maila, więc podaję swój: ascofer1@op.pl. Jeśli znajdzie Pani odrobinę czasu co rozumiem jest najtrudniejsze to bardzo proszę o odpowiedź na tak lub nie.
    Łączę pozdrowienia: Anna

    OdpowiedzUsuń
  8. no wreszcie, po przeszukiwaniu neta znalazłam schemat na kwadrat i sposób łączenia! jesteś wielka! dziękuję!
    pozdrawiam!
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam metodę kwadratów! Już niedługo się zabiorę za pled z Twojego 'przepisu'.
    Mam pytanie techniczne. Co robisz z końcowymi nitkami z każdego koloru?

    OdpowiedzUsuń
  10. i tego właśnie szukałam, dziękuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Narzuta piękna,postanowiłam skorzystać z Twojego opisu i spróbować swoich sił,chociaż minęły wieki kiedy miałam szydełko w ręku :) Kwadraty już gotowe, zaczęłam łączenie ale "utknęłam" przy rogach pomiędzy dwoma bokami kwadratu :( wspominałaś,że przy okazji napiszesz jak to zrobić. Moja prośba, gdzie znajdę te informacje ??? Pozdrawiam ..i czekam na podpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  12. Droga Anonimko :) niestety nie zrobiłam zdjęć i żadnego opisu... jakoś tak wyszło... nie było takich pytań i .....zapomniałam :(
    Teraz nie mam czasu na to. Może dasz radę podpatrzyć ze zdjęć? Dochodząc do rogu tak łączę, żeby nie było dziur.... nie wiem kiedy uda mi się to obfocić.... może po świętach

    OdpowiedzUsuń
  13. No cóż Alushko,liczyłam,że mi podpowiesz :( ale trudno,będę próbować sama, może sie uda...a jeśli nie dam rady, to po świętach się przypomnę wiem, że teraz jest "gorący" przedświąteczny okres :)...
    Z okazji nadchodzących Świąt życzę Ci dużo radości,szczęścia a wraz z wigilijną Gwiazdką spełnienia wszystkiego czego co sobie tylko wymarzysz.









    Witaj Alushko , nie ukrywam,że liczyłam na inną odpowiedź :( no ale trudno... wiem że to "gorący" przedświateczny okres... będę próbować dojść do tego sama..jeśli nie dam rady to po świetach się odezwę.
    A z okazji zbliżających się Świąt życzę Ci dużo szczęścia,radości,spokoju i wraz z wigilijną Gwiazdką spełnienia marzeń przede wszystkim tych najskrytszych.

    OdpowiedzUsuń
  14. Próbowałam już kwadratów, ale bez schematu i średnio mi wyszły, ale te na pewno sprobuję!

    OdpowiedzUsuń
  15. dziękuję, za możliwość skorzystania, dopiero tutaj znalazlam łatwy sposób łączenia , biorę się do roboty, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam wszystkie Panie. Mam problem z początkiem, trudne jest dla mnie to pierwsze przejście do drugiego rzędu. Nie wychodzi mi tak ładnie. ładnie. Jestem początkująca jeszcze takie schematy nie bardzo są dla mnie jasne. Gdyby mogła Pani właśnie ten moment przejścia dokładnie pokazać na zdjęciach to będę wdzięczna i dziekuję z góry.
    Gosia

    OdpowiedzUsuń
  17. Hmm, właśnie robię kwadraty do pledu i spróbuję połączyć tak jak Ty proponujesz. Zobaczymy co spłodzę ;) Mam nadzieję, że mi się uda. Dziękuję za poradę!

    OdpowiedzUsuń
  18. To przejście to zamknięcie jednego rzędu oczkiem ścisłym i zrobienie 3 oczek jako 1 słupka w nastęnym rzędzie. gracha

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam, piękne dzieło, bardzo mi się spodobało. Napisz proszę jaką włóczkę użyłaś. Z góry dziękuję.
    KJ

    OdpowiedzUsuń
  20. suuper instrukcja, wlasnie robie maly kocyk tym sposobem :) przydal mi sie Twoj instruktarz laczenia kwadratow :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zawsze byłam pełna podziwu dla osób, które robią takie pledy. Moja babcia tez taki kiedyś mi zrobiła, i wiem, że strasznie dużo czasu jej to zajęło. Ale fakt, pled mam do dzisiaj, i bardzo go lubię.

    OdpowiedzUsuń