Chcesz coś znaleźć w tym blogu ?

piątek, 10 lutego 2012

90. Opis czapki z poprzedniego posta

Nie umiem robić opisów, ale na prośbę kilku osób spróbowałam opisać jak robiłam miodową czapkę ( z poprzedniego posta), która powstała do kompletu do mojej Inspiry.


No to lecimy ;)
Druty 4mm, włóczka odpowiadająca grubością do drutów. Moja czapka waży 62g.

Czapkę robimy na okrągło, bez zszywania.

Nabrać 84 oczka. Zamknąć w okrążeniu, założyć marker (będziemy wiedzieć gdzie się kończy poprzedni rząd i gdzie zaczyna następny) i przerobić 16 rzędów ściegiem francuskim (z tego względu, że robimy w okrążeniach, cały czas prawą stronę, należy przerabiać jedno okrążenie oczkami prawymi, jedno lewymi i tak na przemian, aż przerobimy 16 okrążeń). Można zrobić mniej lub więcej okrążeń w zależności od tego jaki chce się uzyskać pas „ściągacza”.

Teraz zaczynamy przerabiać wzór.
1 okrążenie: *2 oczka lewe, z jednego oczka zrobić 3 (prawe, narzut, prawe)* , powtarzać od*do* (powinno wyjść 28 powtórzeń)
2 okrążenie: *2 oczka lewe, 3 oczka prawe* - powtarzać do końca okrążenia
3 okrążenie: *2oczka lewe, z 3 oczek prawych zrobić 3 oczka (drut wkłuć tak jakbyśmy chciały zrobić 3 oczka razem na prawo i przerobić 1 prawe,narzut, prawe)* - powtarzać do końca okrążenia

Powtarzać okrążenia 2 i 3.
Gdy będziemy mieć przerobione 19-20 okrążeń wzorem należy przerabiać:
2 oczka lewe razem , 3 oczka prawe robić tak jak nam wychodzi ze wzoru (drugie lub trzecie okrążenie)
Robimy tak 10 okrążeń.
Następnie:
1 oczko lewe, z 3 oczek (zamiast 3 tak jak zawsze robiłyśmy tylko) 1 prawe oczko
1 oczko lewe, 1 oczko prawe (powinno być 56 oczek)

W kolejnym okrążeniu
2 oczka razem na lewo, 2 oczka razem na prawo (tak przerobić aby prawe oczko było na wierzchu)
1 lewe, 1 prawe (powinno być 28 oczek)
1 lewe, 1 prawe
1 lewe, 1 prawe
Dalej przerabiać:
z dwóch oczek zrobić 1 prawe (tak aby prawe było na wierzchu, na drucie pozostaje 14 oczek)
dwa prawe razem – pozostaje 7 oczek, przez które należy przeciągnąć nitkę, zacisnąć i zakończyć.

I to koniec.
Opis wydaje się zawiły i długi, ale czapkę robi się szybko :)

I jeszcze kilka fotek czapki



Jeżeli będą pytania odpowiem w komentarzach.

55 komentarzy:

  1. Dzięki za opis,już skorzystałam z niego!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. łooooh, no to jest kawał dobrej roboty - i czapka, i opis:)
    (wcale nie długi i nie skomplikowany - a efekt super....efektowny? taki słoneczny i ciepły i puchaty:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :))cieszę się, że opis do przyjęcia ;)

      Usuń
  3. Czapa jest super!!! Też kombinowałam z tym wzorem, ale mam cieńszą włóczkę i z jednego oczka robię pięć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rene to jest pomysł, a wiesz, że na to nie wpadłam ;)) pewnie kiedyś spróbuję Twojego sposobu :)

      Usuń
  4. Czapka bardzo mi się podoba. Dziękuję za umieszczenie opisu. Nie mam w tej chwili odpowiedniej włóczki. Jak tylko ją wybiorę , zrobię sobie taką. Pozdrawiam serdecznie,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadziu proszę bardzo :))
      Zrób sobie taką i pochwal się :)

      Usuń
  5. Super czapa,bardzo mi się podoba.
    Opis bezcenny!!!
    Pozdrawiam Atina

    OdpowiedzUsuń
  6. Czapka jest po prostu piękna! Z całego serca dziękuję za opis.

    Maria

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za opis wzoru, czapka super!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za wzór. Bardzo fajna czapka wyszła. Właśnie mi palce odpoczywają po skończeniu. ;) Trzeba będzie zrobić zdjęcia. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nutinko koniecznie się pochwal jak Ci wyszła. Jestem Bardzo ciekawa czy mój opis jest czytelny...

      Usuń
    2. Dla porządku wpiszę: http://danutinka.blogspot.com/2012/02/czapka-na-szybko.html
      Dziecię z czapki zadowolone, z czasem jakby mniej ją "gryzie". ;)

      Usuń
  9. Dziękuję za wzór!

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za ten kursik, teraz tylko materiał + czas i do roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  11. skorzystalam z opisu wykonania czapki. DZIEKUJE!!!
    Pozdrawiam Irena G.

    OdpowiedzUsuń
  12. I ja też skorzystałam z Pani opisu.Fajny wzór,nie jest zawiły, czapka jest taka słoneczna!!!!Aż chce się ją nosić.

    Pozdrawiam Jola

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam
    Mam pytanie , żeby robić na okrągło jaka ma być mniej więcej długość zyłki?? Mam bardzo długą i żle jest mi robić na okrągło. A wzór na tączapkę mi sie podoba,a i sama czapka jest super!!:)
    Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu ja przeważnie wszystko robię na żyłce 80cm, jednak muszę mniej więcej w połowie okrążenia wyciągać żyłkę, żeby się dobrze przerabiało. Idealnie jest jak żyłka wraz z drutami jest długości odpowiadającej obwodowi czapki, ale dobrze się robi tylko część czapki a potem przy spuszczaniu oczek zmniejsza się obwód i trzeba wyciągać żyłkę.
      ta metoda nazywa się magic loop, podsyłam linki do filmików
      http://www.youtube.com/watch?v=kPml4fXDh0c
      http://www.youtube.com/watch?v=Sgr8lAXF5TE

      Usuń
  14. Alushko ślicznie Ci dziękuje za tak szybką odpowiedź.Spróbuję robić na okrągło.Zawsze robię szew. Ta czapeczka jest śliczna
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Akurat byłam przy komputerze jak dostałam info o Twoim pytaniu w komentarzu :)

      Usuń
  15. Witam-)ja jestem początkująca...nie rozumiem tego-- jak z jednego oczka zrobic trzy.? i trzeciego okrążenia też nie łapię(..czy przez te 3 oczka przeciągnąć włóczkę i zrobić tylko 1 oczko prawe..?ale jestem nie kumata ((( dziękuję pozdrawiam Danuta.

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak jak jest napisane w nawiasie: na jednym oczku zrobić 1 prawe, nie spuszczać oczka z lewego drutu i zrobić narzut i znowu w tym samym oczku 1 oczko prawe, teraz już mozna zdjąć to oczko z lewego drutu. W trzecim okrążeniu trzeba zrobić tak samo tylko nie na 1 oczku a na 3 czyli przeciągnąć włóczkę przez 3 oczka (pozostają one ciągle na lewym drucie, zrobić narzut i znowu 1 oczko prawe przez te wszystkie 3 oczka, teraz zdejmujemy te 3 oczka z lewego drutu. Uzyskałyśmy znowu 3 oczka czyli liczba oczek nam sie nie zmienia.
    Najlepiej wziąć druty i próbować bo tak na sucho można nie zrozumieć o co chodzi.

    OdpowiedzUsuń
  17. czy ten wzór na czapkę jest nie rozciągliwy?

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy te prawe oczka muszą być jakoś szczególnie luźnej zrobione?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie muszą, robiłam tak jak pozostałe oczka :)

      Usuń
    2. Dziękuję serdecznie, zabieram się do robienia :)

      Usuń